Isabelle

Gott Nytt år!

my au pair year Permalink0
Jag vet att ni väntar spänt på nästa del av min årsresume och andra delen på paps och karinas besök.. Men det kommer =) Det är inte riktigt något jag vill lägga mina sista timmar av detta år på. 
 
Men tänkte slänga in lite tankar om året som gått och även nyårslöften..
 
Året har verkligen vart ett av de bästa i mitt liv, om inte det bästa. Allt jag sett och upplevt är helt otroligt. För ett år sen visste jag att jag hade Amerika framför mig, men inte allt som jag gjort. Det har verkligen vart ett toppen år. Visserligen är det svårt att vara Au pair i vissa stunder. Men jag ångrar det inte för 1 sekund. Förstå vad häftigt när jag är hemma, då kan jag säga "jag har bott i USA" och även kunna säga att jag pratar flytande engelska utan att vara rädd att jag gör bort mig. och desutom alla vänner jag fått över hela världen. Att åka till Frankrike, Mexico, Colombia, Polen, Finland, Tyskland, och America såklart , osv, kommer inte vara nåt problem för mig i framtiden. 
 
Bästa av 2013: Flytten till Amerika, New York city, min värdfamilj, mina au pair vänner, B, besök från Sverige, Avskedsmiddag och mycket mer. 
 
Värsta av 2013: Flytten till Amerika (Jag saknar alla så) Emmas bortgång, Besök från Sverige (jobbigaste jag vart med om att säga hejdå igen) att få säga hejdå till Au pairer nästan varje månad. 
 
Nyårslöften från 2013: Det kommer jag faktist inte ihåg. Jag tror det var att jag skulle njuta av varje stund jag var i Amerika. och so far tycker jag jag klarat det. 
 
Nyårslöften 2014: Jag har några mål jag vill uppleva 2014, så det får bli mina löften:
 
Flytta till Californien, besöka Sverige, hoppa fallskärm och återigen, njuta till fulla av livet och inte ta nåt för givet. Jag måste lära mig att leva från dag till dag! 
 
Imorgon är det som sagt nyår, och jag ska alltså jobba. Mina värdföräldrar ska iväg på middag så jag har barnen. Funderar på att gå till bryggan här på ön där det kommer vara en lite gettogheter. Så vi får se. 
 
Men nästa år hoppas jag på att få uppleva 12 slaget på annat vis. Kanske i Las Vegas ? =) återstår att se! Nu tackar jag 2013 för ett otroligt , händelserikt år och blickar fram mot ett ljust 2014! 
 
Jag på Nyårsafton förra året då jag först firade med familjen och sedan med massor av vänner. En riktigt lyckad kväll.. 
 
Bild tagen dagen efter nyårsafton då jag inte tyckte det var lika kul att fira hela natten =)
 

Till top