Isabelle

Godkväll!

my au pair year Permalink0
Vilken tråkig men effektiv dag jag haft. Har faktist vart skönt oxå att ha en dag för sig själv. Städat har jag gjort, målat naglarna, tvättat, tagit långdush, ansiktsmask osv. Värmde även upp lite glögg och åt några pepparkakor. Är ju ändå 4 advent =) För ett år sedan satt jag hemma och längtade tills jag var här , nu ett år senare längtar jag tills jag får fira jul hemma igen,  tror man aldrig är riktigt nöjd. Men jag ser fram emot den här julen! =) Så otroligt tacksam över att pappa och Karina kommer! 
 
Annars då, i Fredags var jag ledig redan vid 5. Tanken var att ha en lugn helg hemma. Men kände lite "ta tillfället i akt" så jag ringde min kompis för att kolla vad hon gjorde, och det visade sig att det var sista dagen för vår kompis innan hon skulle flyga hem till sitt land, så vi hade en utekväll med henne som var riktigt kul, träffade många nya och gamla kompisar. Blev en helt klart lyckad kväll. 
 
Ania och jag!
 
På lördagen sedan åkte jag hem vid lunch tiden. Tog en dusch och väntade in tiden lite framför tvn. Sedan började jobbdagen. tvätt och andra sysslor medans grannbarnen kom över och lekte med ungarna. Vid 5 tiden gick vi över till grannen som hade fixat en helkväll. Vi gjorde fågelfrö-kottar (smorde in stoora kottar med jordnötssmör och sedan rullade dom i fågelfrö) som vi sedan delade ut till alla hus här på ön. Grannen hade fixat det så snyggt med lampor och hö på sin bil såalla barnen kunde sitta på flaket. Efter det hade vi en eld där vi gjorde smorsh innan det var dags att försöka dra hem tre väldigt glada och sockerkikande ungar, lyckades få ner dom i säng med min dator där de kollade på film medans jag tog hand om resten av grejerna i huset. 
Två bilder från kvällen hos grannen. Har mer på min systemkamera, men orkar inte fixa med det nu!
 
 
 
Och kan desutom säga att jag sov gott inatt. Vi har haft otrolgit varmt den här helgen. Vart upp till 80 grader, alltså nästan 30 grader C! tror det var cirka 27 idag. Vilket har resulterat till att jag inte behövt den dånande fläkten på. Missförstå mig inte, Jag älskar att jag har den och kan bestämma själv om jag vill ha varmt eller kallt. Men den är otroligt högljud, så är svårt att få ordentlig sömn med den. Så inatt hade jag den avstängd, och vaknade inte av att jag höll på att frysa ihäl heller! =)
 
Men som sagt, nu ska jag bädda sängen och sedan packa mina kläder. imorgon flyttar jag in till huset igen. Pappa kommer äntligen! Så vi hörs efter jul! =)
 
Eller, jag slänger nog in något här på julafton, vi får se=)
 
 
 
Till top