Isabelle

Ego dag!

my au pair year Permalink0
Idag var det äntligen "enkelt" att komma upp. Var fortfarande väldigt trött. Men inte lika trött, antar att man vänjer sig efter några dagar. (o)tur att det var sista skoldagen då hähä!
 
Trodde den sista skoldagen skulle bli den tråkigaste och läängsta, men idag var den faktist kul. Och vet ni varför ? för att den handlade om.... MIG! haha! 
 
Ska ta det från början,  en student undrade om vi inte kunde börja med presentationer om oss själva eller något vi gillar för att få träna mer på att prata inför folk. Ungefär 11 av cirka 26 elever så Ja och 4 sa nej. Resterande antar jag röstade blankt eller inte förstod. Då beslutade vi tillsammans att de som svarade ja kunde börja göra sina, så kanske de som sa nej och de som röstade blankt ändrar sig (var faktist min ide)
Sedan frågade vår lärare om nån frivilig, så jag sa att jag kunde börja, förvånade ? nej förstod det.
Det jag inte förstod var att jag skulle upp direkt och prata. Här var det inga 5-10 min förberedning. Men jag har ju aldrig haft problem med att prata. Så upp framför klassen, skämtade lite och presenterade mig. Sedan berättade jag om hela min process om att bli Au pair och hitta min familj. 
Vilket blev uppskattat! Vi hade både diskutioner  och fick även skriva en uppsats om det. Vilket kanske inte var så kul för det flesta .. hehe! Men var otroligt kul med så många frågor om att vara au pair, hur det är i Sverige, varför jag gör det och hur jag lärde mig så bra engelska. Fick även läsa en dels uppsatser. (vissa döpte dom till Isabelle.. Ego booth! haha) 
 
Fick höra att jag pratar perfekt engelska, är en role model och att jag gjorde ett awesome jobb. Snacka om ett perfekt avslut på skolan! =)
 
Efter det så åkte jag hem, slängde i mig lunch och hämtade Jessica och Christan, JC åkte med en kompis direkt till ännu en basket match. Väl hemma satte vi igång med läxläsning och jag städade lite grann. Rensade ur film skåpet osv. 
 
Vid 5 sedan åkte Chris, Christy och Christian för att se på matchen. Jessica hade cheer så jag fick ta henne. Men det gjorde inte så mycket. Satt och läste i bilen medans hon tränade. En snabb middag på Zaxbyx och sedan hem. Resten av familjen kom hem lite senare idag, så jag låg med jessica i sängen ett tag och läste lite. 
 
 
Nu är alla hemma och alla sover nog redan i huset. Jag ska snart byta om och lägga mig i sängen för att se på en film. För imorgon behöver jag inte vakna! Har min intervju kl 10. Men brukar alltid vara vaken före det även med sovmorgon! =) har även tänt alla ljus här i min lilla lya. Är så otroligt mysigt då! 
 
får se om jag får in lite bildbomber oxå. Ska börja fixa med dom nu iaf, så får vi se när jag publicerar dom =) 
 
 
bild 1. kommer absolut INTE sakna den förbannade traffiken som är varje morgon.. Får lämna huset cirka 30 min tidigare tack vare den. 
bild 2. Min utsikti klassrummet.
 
Och så två bilder på skolan, som jag nu är klar med! nu saknas bara papprerna! 
 
 Godnatt! 
Till top