Isabelle

11 Julsaker jag saknar från Sverige!

minnen, my au pair year Permalink0
1. Julkalendern. Jag saknar de där som man köper i affären som har en radio sida och en Tv sida. sedan öppnade man en varje dag och kollade på dagens avsnitt på 1an. Jag är fortfarande såld på julkalendern och jag älskade förra årets verision av spöket på greveholm. Har en del favoriter genom åren, men tror årets kommer bli en av mina absoluta favoriter! Den handlar om familjen hedenhös. Och enda sen jag vart liten har jag gillat dom . hade både boken, filmen och dataspelet med dom. Har totalmissat att kollat på avsnitten, så håller på att uppdaterar mig nu! =)
 
2. Glögg. Nu har jag ifs 3 flaskor här hemma. Men det är inte samma sak att dricka dom här som hemma i Sverige. När man myser ner i soffan tilsammans med hela familjen och njuter av glögg tillsammans på advent. Min värd familj älskar också glögg! Så vi har beställt extra mycket glögg från min pappa och styvmor när dom kommer! =)
 
3. Advent. Det är sorligt att det inte är advent här. Det trodde jag var överallt. Att man kände glädjen på söndag morgonen när man såg att ett till ljus var tänt. Och det där mysigt man har med vänner eller familjen när man är antingen hemma , eller på en julmarknad.
 
4. Julbak. Jag har ifs vart dålig på julbak, även när jag var hemma. Men jag saknar när jag bodde på rådmansgatan och karina spelade julmusik samtidigt som hon gjorde pepparkakor, lussebullar, knäck och annat gott. De senaste åren har vi julbakad med flickorna , och det kommer jag tyvärr missa detta år. Men som tur är ska jag och mina värd barn här ha jul bak på Lördag! Christan sa även igår "jag ser fram emot lördag" och det värmer så gott i mitt au pair hjärta då. För på lördag är det jag och barnen hela dagen! =)
 
5. Ebba, Stina och Nelly.  På nåt sätt så känns inte julen rätt utan mina tjejer. Ett av mina absoluta bästa julminnen är när flickorna och deras mamma och pappa var hos oss på Rådmansgatan, De tog mitt rum och jag sov på soffan, jag sa åt tjejerna att ni behöver inte vara rädda för att väcka mig när de vaknar på julaftons morgonen. Dagen efter vaknade jag vid halv 7 av att Ebba stod och peta på mig. Jag flyttade mig så vi båda ficl plats att ligga i Soffan och tillsammans så kollade vi på det sista avsnittet av julkalendern medans julgranen lyste så fin bredvid oss =) Nu får dom dock fira utan mig, Men inte utan julklappar! Klart tjejerna ska ha det bästa! =)
 
6. Mormor & Morfar. Varje jul åker jag till mormor och morfar för att säga godjul, äta världens godaste julbord och träffa kusinerna. Det är lite av julens höjdpunkt när vi träffas och äter god mat och skrattar gott. Vilket jag oxå missar i år. Men jag hoppas att familjen ringer mig medans dom är där så jag hinner säga hej! =)
 
7. Julbord. Sill, potatis, köttbullar, jansons frestelse, prinskorvar, sparrisomellet, risalamanta, räkomellet, Ja svenska julbordet är BÄST! Men jag ser verkligen fram emot att testa på det Americanska med! Och jag och Karina har bestämt att någon gång under julveckan , Så ska vi köra mandeln i gröten med familjen! Hoppas dom gillar det! =)
 
8. Annandag jul. Åh, dagen efter julen. När alla är så nöjda, glada och lagom tjocka efter en jul med sina familjer. När man träffas , dricker gott och dansar hela natten. I år får mina vänner göra det utan mig!
 
9. Snö. Ja , ni läste rätt. Jag saknar snön. Men bara nu under December. Det känns liksom som att det ska höra till. Snacka om att jag kommer slänga mig i snön när jag är hemma sen! =)
 
10. Familjen! Att fira utan Mamma, Roger, Brorsan och alla andra kommer vara tufft. Men att pappa och Karina kommer hit hjälper mig så mycket. Är så otroligt glad och tacksam över att de faktist vill komma hit och att min host familj välkomnar dom med öppna armar. Jag tror den här julen kommer bli otrligt bra. Men jag kommer känna mig tom efter resten av min(a) familj(er).
 
 
11. KALLE ANKA! Hur ska jag klara mig utan kalle kl 3.. Blir tufft. Hoppas att det går att se på svt.se/play.
 
 
 
Till top