Isabelle

Godkväll!

my au pair year Permalink0
igår när jag gick och la mig så skrev jag ett hyfsat lång inlägg på mobilen. När jag väl skulle publicera det försvann. allt, inte lite arg blev jag. så jag gjorde det enda rätta, la mig och sov! haha.
 
Det jag skrev var i stil med att jag är jätte trött, skolan har börjat, suttit i bilkö och var allmänt slutkörd. så kanske var rätt mycket gnäll då. kanske inte är det bästa att blogga när man är så trött att man inte ens orkar kolla klart på Big bang theory. 
 
Idag då, hade "prov" i skolan igen. Den här veckan har vi gjort massa olika prov för att se vart man är i det engelska språket. Så igår hamnade jag Viivi och Anja i avancerad klass. vilket inte var så konstigt. Idag hade vi ytterligare ett test för att se hur passa avancerade vi är. provet var cirka 2 timmar och jag höll på att dö. Det var så sjukt segt. och jag valde även till Matte. för att om jag vill bli lärare i framtiden så måste jag plugga upp det. och det kan vara en fördel att kunna det på engelska, plus att det hjälper mig med alla dessa jävla mynt vi har här. har typ en hel hög hemma för jag inte förstår vilken jag ska ta när det är $5.07 t.ex. så jävla avancerat! haha
 
Efter jag gjort det två timmars långa provet var jag helt 100 på att jag lyckats felfritt. Så när jag gick in till lärarens kontor för att prata om resultatet var jag inte orolig alls för att göra om nåt. Först och främst så var han helt i extas av att jag var från Sverige "en av mina bästa vänner är från Sverige, han bor i Örebro" vad är oddsen där liksom ? så vi pratade om Örebro, gäddor, Uppsala och allmänt om Sverige haha.. innan han började typ gråta och visa mig bild på sin vän, ämh, AWKWARD! haha. Men klart att det kan bli lite känslosamt .. men ändå. 
 
Hur som helst så säger han "jag behöver faktist be dig om ett omprov" Are you fucking keeding me ?" var det som flög upp i huvudet. självklart sa jag inte det . satt mest och bara kolla som ett frågetecken medans han mutrade "ja.. läsandet och skrivandet.." Visst, jag hade förstått om han ville att jag skulle göra om matte delen. för det suger jag på. Men läsandet och skrivandet? jag borde väl ändå vara en av de bästa ? iaf i godkännande nivå?
"yes, you need a harder one.." och då slog det mig! "so you meen that I need to take another test cus I was TO good?" "yes, exaktly" . haha så alltså var jag för bra för det 2 timmars testet jag tog. så det var bara att gå tillbaka till datasalen. vid det här tilfället kom jag ihåg hur skoltrött jag var första dagen av tredje ring. så ville bara spy. hah. och det här är bara början. herregud.. Men dock tror jag inte det kommer bli så mycket problem för mig, endast med matten. den kommer äta mig alltså. Tur jag har Viivi, hon gillar matte, så ska utnytja henne så mycket jag kan.
 
Efter skolan tog vi varsin kaffe på starbucks innan vi skildes åt för jobb. Och idag var det INTE Jessicas dag. hon var lagom irriterad och på dåligt humör. haha. Men när hon kom hem från gymnastiken gav hon mig en kram och så "jag älskar dig" och hon sa det på svenska! 
hade en liten svenska lektion med Christian, så nu finns det ett papper med massa Svenska på. Så nu ska de allt kunna lite svenska när mamma och roger kommer i november (LÄNGTAR!)
 
Nu sitter jag vid bordet inne i huset. det är onsdag så Chris är ute med jobbet och Christy är på affärsresa, så var jag och kidsen ikväll. vilket inte har vart nå problem alls. Vad jag tycker om dom. Om jag kan älska dessa tre barn så mycket, som inte ens är mina, hur blir det då med mina egna ?! haha, kommer typ kväva dom med kärlek!
 
nej, ska sätta mig och kolla lite tv nu och vänta in Chris. Imorgon är jag ledig så får äntligen sova ut lite grann! :D 
 
mina två favorit tjejer!
första skoldagen!<3
Jessica agerade fotograf!
 
för att vara 9 år är hon väldigt duktig!
 
 
med dessa bilder säger jag godnatt, med ett stooort leende på läpparna! 
och massa massa fjärilar i magen! :D 
 
 
Till top