Isabelle

min älskade mamma!

My life Permalink0
"Det är omöjligt att vara med i ens barn alla olika situationer som förälder. Jag vet det av egna erfarenheter, min mamma var inte med den första dagen i sjuan. Det var inte hon som gjorde så att jag såg till att jag skaffade vänner. Min mamma var inte med den gången då jag drack alkohol första gången, hon var inte med när jag vart lämnad utav min ungdomskärlek."
 
Jag läste det här i en blogg där tjejen berättade om hur mamman inte riktigt finns för sitt barn i alla situationer. Jag kan hålla med till viss del, mamma var inte med om hur jag skaffade vänner. men annars har hon alltid vart med på ett hörn. Hon var med mig första dagen i 7an (dock var de för jag böt skola) vilket var en stor lättnad av att ha henne där. första gången jag drack så ringde jag henne, hon hade koll hela kvällen. och när jag och min ungdomskärlek bröt var hon min stora klippa. jag kommer ihåg att jag var så ledsen så jag kunde inte dra till praktiken jag hade då, så mamma ställde upp ringde dom, och ringde även skolan. Mamma har alltid hjälpt mig. Alltid funnits vid min sida och lärt mig rätt och fel. Hon är min bästa vän.
När jag hör andra kompisar skrika åt sina mammor får jag alltid ont i magen, men jag tiger, kan ju inte säga hur dom ska göra liksom. men varje gång har jag sagt det till mamma "jag  förstår inte hur dom kan säga så" och mamma håller alltid med. likaså när jag och mamma pratar i telefon, Nästan varje gång vi lägger på säger vi "älskar dig" . många gånger har polare frågat , "vem var derååå?;)" Mamma såkart svarar jag alltid! min klippa!
 
Mamma har berättat att hennes relation med mormor var lite knappert när hon var yngre. mormor fanns inte på samma sätt som min mamma funnits för mig. Jag har funderat några gånger på hur de skulle vara att förlora mamma.. kan inte ens tänka mig den tanken. att mamma en dag kommer försvinna (förhoppningsvis om typ 70 år) gör mig förkrossad. Kan inte tänka mig ett liv utan henne.
 
Hon var den första (!) jag berättade att jag förlorat oskulden för. hon var den som tröstade mig när vi avlidade flisan. hon skäller nästan aldrig på mig, eller hon skäller aldrig. vi kan bli sura på varandra. men vi har aldrig skrikit åt varandra. Hon är helt klart världens bästa mamma och vän!
 
Jag älskar dig! Puss, kram, näsgos!
 
 
Nu väntar jag på att några polare ska komma hit och förfesta lite sen blir de nöjes! :)
ha en trevlig kväll!
 
Pusskram
Isabelle
Till top