Isabelle

Goddag!

My life Permalink0
Har haft något att göra hela tiden . så har helt glömt att blogga. Tänkte köra en genom berättelse över helgen, och lite senare ska jag skriva om min upplevelse med "spöket".
 
Fredag: åkte till pappa som sagt redan vid 7 för att äta lite god hotellfrukost. Sedan åkte vi till ett ställe där han skulle träffa en snubbe. satt i bilen och vänta i typ en timme. men de var inte så farlig, rätt skönt att bara filosofera. När vi sedan kom till linde så fixade vi lite grejer, sen skjutsade pappa mig till mamma. Där hoppade jag i stort sett på henne. var så kul att se henne igen. Hela familjen var där, så de blev fullt hus. Mamma, Roger, Frida, Lina, Gabriel, Elin, Sanna, Patrik, Milo och sedan kom Elins pojkvän Rickard. så de var ordentligt livat. blev bjudna på mat och sedan kollade vi på deras film från USA. Var mysigt att sitta tillsammans allihoppa. och barnkära jag satt ju såklart på golvet och busade med Milo . Fick två par converse av mamma oxå! äntligen nya! och nu har jag även låga! längtar som tusan till vår nu!
Sedan åkte alla hem och jag och mamma tog varsit glas vin och bara mös. sen hade jag en helvetes natt. men de ska jag skriva mer ordagrant om sen..
 
Lördag: vaknade upp vid 11 efter att jag somnat vid 6. så var rätt trött. och våga knappt gå omkring i huset. Duschade och fixa mig lite snabbt och väntade på pappa för att åka in till linde. Där skulle jag träffa Rappe för att kolla på innebandy, men han jobbade så drog ist med mig Amanda. Var sjukt kul att umgås med henne igen. Och matchen var väldigt spännande. slutade dock med en förlust. men en grym match ändå.
Efter de var jag bjuden till Ida och Dennis för att spela Mario Party med dom och Henke och Pontus. Var grymt kul och vann ju såklart andra omgången! haha. efter de drog jag, henke, pontus och Rappe som kom dit, ner på stan för att hitta efterfest. totalt dött var de. så vi somnade allihoppa på Henkes soffa. Vaknade vid 10 och väckte Rasmus för att dra hem. Där umgicks jag lite med familjen och halvsov på soffan. hade som sagt inte sovit så mkt på hela helgen. och så fick jag min älskade köttgryta! Åkte mot Karlstad vid 7 sedan. och de var nog då jag blev bakis! var en så sjukt jobbig resa. det var fullproppat och varmt. Jag somande till lite smått och drömde att jag spelade super mario igen, så vaknade av att jag skulle "slå tärningen" som man gör i spelet. tjejen bredvid måste fasen ha blivit rädd! haha
I karlstad sen tog promenaden hem så lång tid. halvvägs upp för min jobbiga backe kom jag på att jag la ur mina nycklar från fickan till soffan i linde. bad verkligen om att dom hamnade i väskan, men icke... dom låg kvar på soffan. tack och lov var rikki (han som äger lägenheten) hemma så han kunde komma förbi med dom. Men de var ju ändå rätt drygt. Väl hemma värmde jag mat sen total slockande jag.
 
Idag har jag jobbat. klockan ringde redan halv 7, och de var rätt svårt att ta sig  upp. har ju fortfarande inte vilat ut än. så hoppas somna tidigt ikv så jag blir mitt vanliga jag. dom första 4 timmarna på jobbet var väldigt jobbiga. men de funkade. skulle ner på stan och fixa lite grejer efter, men eftersom mitt konto strular får jag göra de imorgon. vilket är rätt skönt, då har jag något hela dagen att göra.
 
Det var som sagt min helg! grymt bra har den vart! träffat fina vänner och umgåts med familjen. ville nästan inte åka tillbaka till karlstad efter de . men jobbet tvingade mig!
 
Ska laga till lite mat nu! hörs sen!
 
Isabelle
Till top